Author Topic: DESTINY 2  (Read 24457 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TakingBackSunday

  • Banana Grabber
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #60 on: May 18, 2017, 11:54:29 PM »
neat
püp

benjipwns

  • "the single worst content I have seen -- ever"
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #61 on: May 19, 2017, 12:05:28 AM »
I like having all my Blizz games in one place though
wish they would add all the games, like the first Starcraft they just setup for free a few weeks back, instead of going to the site and downloading an installer and stuff, it's like what is this 2004? hold on, let me dial in on my landline blizzard, jeez, get with the times

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #62 on: May 19, 2017, 12:50:16 PM »


These pvp changes are fucking lame. Sticky grenades are no longer one hit kill, all weapons do less damage, higher ttk overall, 4v4.
LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMEEEEE

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #63 on: May 19, 2017, 01:35:56 PM »
Have you played Destiny PVP lately? The sticky change is a godsend (at the moment).
fat

Positive Touch

  • Woo Papa
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #64 on: May 19, 2017, 03:03:46 PM »
it's been awhile since I played d1, but wasn't all pvp 4v4?
pcp

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #65 on: May 19, 2017, 04:17:38 PM »
Nothing in the game was 4v4
fat

CatsCatsCats

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #66 on: May 19, 2017, 04:21:17 PM »
I have never touched pvp once in destiny to be honest and don't really care about it
😽💨

Positive Touch

  • Woo Papa
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #67 on: May 19, 2017, 04:45:56 PM »
Nothing in the game was 4v4

ok then i don't remember the team sizes at all

the pvp was a lot of fun. only real problem I had with it was the trend-hopping everyone did. everyone using the exact same shotgun or rifle or whatever each week.
pcp

MMaRsu

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #68 on: May 19, 2017, 07:24:22 PM »
imo PVP was the best thing about Destiny 1

The open world gameplay was aight but it needed a lot more than scan this thing and 20 enemy's jump out the fucking shadows.

I'd rather pick up quests in the " zones " from questgivers and complete them and turn them in WoW style ( or most MMO's ).

Huff

  • stronger ties you have, more power you gain
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #69 on: May 19, 2017, 10:45:36 PM »
I liked destiny in the beginning even before the the expansion that fixed it's faults or whatever but never played the expansion shit.

Thinking about getting back into 1 when I buy a PS4 in the next month or so

2 looks good
dur

Let's Cyber

  • Banned (duration pending)
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #70 on: May 20, 2017, 09:43:11 PM »
I think it's weird Crucible is all 4v4 now but the strikes are still 3 man fireteams. Why not just bump the PvE to 4 as well?

My old raid squad could run control in the crucible and split the team in half for nightfall or whatever PvE they wanted to run. With only 4 man teams for PvP, you're kicking someone out when you just want to jump into a strike or something. I guess this is alleviated by the new clan system and matchmaking but for those who have a dedicated group I think it's a bit awkward.
« Last Edit: May 20, 2017, 10:12:15 PM by Let's Cyber »

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #71 on: May 21, 2017, 06:56:07 PM »


this armor tho

chronovore

  • relapsed dev
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #72 on: May 22, 2017, 04:42:51 AM »
(Image removed from quote.)

this armor tho

Looks like a Takarazuka costume.

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #73 on: June 13, 2017, 08:40:49 PM »

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #74 on: June 13, 2017, 08:46:37 PM »
That was probably the worst showcase of 60fps, and of the game itself
fat

Sophie

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #75 on: June 14, 2017, 08:37:01 AM »
It's now featured as an ad in the Battle.net client, and you get beta early access if you pre-order (dunno if this was mentioned before).
My wallet could only handle the standard version, but I know Blizz lets you upgrade anytime, so it's not the end of the world.

https://us.battle.net/shop/en/product/destiny2

Momo

  • c y b o r e p u n k
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #76 on: June 14, 2017, 10:09:07 AM »
>starts battle.net
>updates
>Hots mostly :doge

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #77 on: June 14, 2017, 04:49:11 PM »

Rufus

  • 🙈🙉🙊
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #78 on: June 15, 2017, 12:17:40 PM »

Sophie

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #79 on: June 15, 2017, 12:34:16 PM »

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #80 on: June 15, 2017, 01:28:03 PM »
There's been some really questionable choices surfacing through various interviews. Seems like they're doubling down on the PVE aspect even further and leaving PVP on the wayside
fat

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #81 on: June 15, 2017, 01:41:15 PM »
There's been some really questionable choices surfacing through various interviews. Seems like they're doubling down on the PVE aspect even further and leaving PVP on the wayside

but 4v4! grenades are harder to one hit kill! even higher ttk!

 ::)

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #82 on: June 15, 2017, 01:46:18 PM »
No rumble, no ranking system (despite there now being a "competitive" and "quickplay" playlist), LFG only working for the "non-heroic" version of modes
fat

a slime appears

  • retro king
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #83 on: June 15, 2017, 02:30:23 PM »
Anthem looked pretty cool but I wish they delved into the story elements just a bit more outside of a conversation.

Positive Touch

  • Woo Papa
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #84 on: June 15, 2017, 08:10:44 PM »
There's been some really questionable choices surfacing through various interviews. Seems like they're doubling down on the PVE aspect even further and leaving PVP on the wayside

man what

pvp was some of the most fun I had in d1; hope they do more in the future
pcp

CatsCatsCats

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #85 on: June 15, 2017, 10:09:25 PM »
Maybe I should try PvP, I honestly figured there would just be too high of a knowledge floor with all the loot and classes for me to do it and never did

So doubled down PvE sits just fine with me
😽💨

Positive Touch

  • Woo Papa
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #86 on: June 15, 2017, 10:24:14 PM »
it's been a long time since i played it, but i dont remember having to grind for gear or anything. i mean it was made by the guys who did halo, and imo does a lot of things better than that series did.
pcp

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #87 on: June 15, 2017, 10:29:25 PM »
They made the PVE grind super casual after people complained for so long
fat

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #88 on: June 15, 2017, 10:31:53 PM »
Grind was never that bad to begin with, i never got some of the crazier stuff and certainly not before rebalance but by time i was kinda done with D1 my vault was filled with exotics and shit. I was regularly sharding stuff for space and mats. If you were doing weekly shit + raids you were swimming in it.

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #89 on: June 19, 2017, 09:38:14 PM »

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #90 on: June 30, 2017, 04:04:49 PM »
http://mashable.com/2017/06/29/destiny-2-loot-grind/#D5R1vLX_rgqD

tldr: random rolls on gear are now gone, fixed perks

Let's Cyber

  • Banned (duration pending)
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #91 on: July 01, 2017, 01:23:00 PM »
There was a point one weekend, think it was after House of Wolves but before Taken King, where I was rerolling for shot package on my shotgun just so I could play in ToO (and probably still get my ass kicked :P) . I ran out of glimmer and was almost out of motes of light. I imagined spending the rest of the day grinding glimmer and weapons parts and it just depressed me too much, I put the controller down.

I don't think I ever went back after that. So fixed perks sounds like a good thing to me.

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #92 on: July 17, 2017, 08:17:39 AM »
Beta starts tomrrow for PS4, Wednesday for Xbox

Open Beta on Friday

Ends on Sunday
fat

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #93 on: July 19, 2017, 07:33:46 PM »
Played a few matches.... oh dear. PVP is a mess right now : (
fat

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #94 on: July 19, 2017, 07:46:27 PM »
penny for more thoughts? super interested in how it feels too you (im gonna miss the beta)

CatsCatsCats

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #95 on: July 19, 2017, 08:28:15 PM »
Yeah, how's PvE ?
😽💨

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #96 on: July 19, 2017, 08:33:27 PM »
- Super takes AGES to charge. Some matches you literally wont even get to use it, even WITH good KD. Apparently this can be rectified with armor, which of course isnt in the beta.

- Grenades/Abilities are slow (think Trickle). Again, Armor might rectify this which isnt in the beta.

- You get melted super quick. Not sure if the armor stats even help with this, as the beta armor is shit.
- Health regen is slow as shit as well. Same armor issues.

- Most of the supers are dogshit. Nova bomb in particular, but this is because they lock all the classes to one set of perks, and the one Void gets makes Nova slow. People hate Arcstrider

- Movement is slow as well, armor perks dont seem to do anything to help.

- Beta guns feel like dogshit. Surprise, Fusion Rifle melts LOL. Expect to get nerfed just like D1.

- Melee fights are inconsistent as fuck, could be due to beta

- Maps seem fine.

- For being 4v4 it feels pretty hectic (Control), yet the game still feels slow due to all of the above. Its like running into a wall over and over hoping you make a dent.


- Both the PVE offerings are sick. PVE is gonna be hot, and thats totally fine.
fat

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #97 on: July 19, 2017, 08:49:06 PM »
I just got too frustrated after playing. I'll go back and play another class later
fat

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #98 on: July 20, 2017, 01:49:09 PM »
 :-\ :'(

MMaRsu

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #99 on: July 20, 2017, 03:18:12 PM »
Beta was pretty good, a lot better than Destiny 1 but havent been able to try any open world stuff sadly.

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #100 on: July 20, 2017, 04:30:37 PM »
The reddit is filled with people with similar issues. Destiny 2 about to get sent back to the drawing board before it even began
fat

CatsCatsCats

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #101 on: July 25, 2017, 02:41:05 PM »
The strike is fuckin good shit
😽💨

Positive Touch

  • Woo Papa
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #102 on: July 25, 2017, 02:47:30 PM »
is this game gonna be shit or not
pcp

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #103 on: July 25, 2017, 03:01:42 PM »
you'll find out in september
fat

Positive Touch

  • Woo Papa
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #104 on: July 25, 2017, 03:09:06 PM »
god dammit i wanna know noooowwwww  so I can budget
pcp

CatsCatsCats

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #105 on: July 25, 2017, 04:57:00 PM »
If the rest of the PvE is on the level of what they offered and there's a good amount of content I'd consider it can't miss. Of course, it will be just as good a couple/few years later when you can buy a complete edition on the cheap
😽💨

Nabbis

  • oops
  • Member
Re: DESTINY 2
« Reply #106 on: July 26, 2017, 09:56:16 AM »
The reddit is filled with people with similar issues. Destiny 2 about to get sent back to the drawing board before it even began

Given Bungie, Destiny 3 will fix it.  :lol

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #107 on: July 26, 2017, 01:56:44 PM »
gonna be awhile since this is just destiny 1.5 anyway  :-*

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #108 on: July 26, 2017, 02:28:06 PM »
If PVE is lit I will be satisfied. PVP as it is just does not interest me. Going back to D1 its like night and day. Clapping with the TLW, sword skating, abusing warlock lunge
fat

mormapope

  • Do what you can.
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #109 on: July 26, 2017, 03:25:16 PM »
Destiny 2 pvp reeks of trying to be more like an esports shooter. Shit just doesnt feel rite at all.
Faith

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #110 on: August 21, 2017, 03:24:12 PM »

Positive Touch

  • Woo Papa
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #111 on: August 21, 2017, 03:27:48 PM »
holy shit this comes out in a week and a half
pcp

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #112 on: August 21, 2017, 03:34:50 PM »
YUP

Cant wait to RAID THE GANG IS BACK TOGETHER

Unless youre a nerd who still cries about it
fat

Sophie

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #113 on: August 25, 2017, 01:42:16 AM »
Soon™️


a slime appears

  • retro king
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #114 on: August 25, 2017, 10:22:31 AM »
Where's the Switch version?

Sophie

  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #115 on: August 25, 2017, 04:02:54 PM »

chronovore

  • relapsed dev
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #116 on: August 25, 2017, 09:03:20 PM »

toku

  • think about all the good shit we're gonna have
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #117 on: August 29, 2017, 01:37:03 AM »
game runs well and feels good
my heart just isn't in it this time though idk

benjipwns

  • "the single worst content I have seen -- ever"
  • Senior Member
Re: DESTINY 2
« Reply #118 on: August 29, 2017, 03:38:21 AM »
Bungie if you wanna pop the first game complete edition up on the ol BLIZZARD APP for $30 or so you might be able to rope me into getting this in the launch window too. Almost got me with the GMG discount if I didn't already spend my "full game money" (aka 20% off cuz it PC) for this month on my addiction NBA 2K18. (Which I will be getting up from time to time to ensure my health remains perfect thanks to a pro-tip from a helpful Bore poster. Also because it's a sports game so only weirdos play it for hours on end rather than in an hour or two bursts a day like wtf.)

I mean, I'd just hate for this to be a Saints Row situation where the first game is trapped forever on consoles and we can only go back to 2. I'm looking out for your legacy, Bungie, that's all.

And you too Kotick, don't let Roberts be the most beloved Bobby in video gaming.

demi

  • cooler than willco
  • Administrator
Re: DESTINY 2
« Reply #119 on: August 29, 2017, 07:27:50 AM »
game runs well and feels good
my heart just isn't in it this time though idk

Bye, have fun in lawbreakers
fat